Powered By Blogger

27 Kasım 2010 Cumartesi

Eriste çorbasi


Havalar sogudu artik. Bu sabah bizim buralara kar yagdi. Imam bayildilari firina atarken, yaninada söylee sicacik bir çorba yapasim geldi. Içimizi isitir dedim. Ve uzun zamandir yemedigim, eriste çorbasini yapmaya karar verdim. Hergün olsa yerim, o kadar çok seviyorum. Umarim sizlerde begenirsiniz.


Malzemeler :
1 çay bardagi yesil mercimek
1 avuç ev makarnasi (eriste)
Tereyag, pul biber, nane, tuz


Yapilisi :

Bir tencereye ayiklanmis yikanmis yesil mercimegimizi koyuyoruz, ve pisene kadar hasliyoruz. Sonra üzerlerine makarnayi ilave ediyoruz. 3-4 dakika kaynadiktan sonra, yagini hazirliyoruz. Bunun için, küçük bir taveda, tereyag eritiyoruz, içine pul biberi ve naneyi koyuyoruz. 1 dakika sonra kapatiyoruz. Pismis olan makarnaya ilave ediyoruz. Ve altini kapatiyoruz. Servis ederken , isteyen limon ekleyebilir ben sahsen çok seviyorum, bol eksili :)) Iste bu kadar, çorbaniz hazir!!!

Afiyet olsun !!!

Hiç yorum yok: