Powered By Blogger

19 Aralık 2010 Pazar

Firin posetinde patates esliginde tüm Piliç




Bu yaz türkiyeye izine gittigimde uzun zamandir oktay ustanin programni seyrederken, firin posetlerini kesfettim. Alip denedim. ve gerçekten hazir aldigimiz pismis piliçleri aratmadi. Hem ben lezzetine lezzet katmak için marine ettim, bôylece sonuç harikaydi!! Firin posetlerin kullanma kilavuzunda 20-25 dakika pisme süresini yaziyor. Tavuk hafif çig kalmamasindan emin olmak için 40 dakika pisirmeye koydum. Patatesleride.  Yaninda salçali bulgur pilavi yaptim, ve karisik salata, miss gibi gitmedi degil yanii :)))





Malzemeler :

1tavuk veya piliç
1 sogan
tavuk baharati, veya istediginiz baharatlar

Patates için :

2 tane büyük patates
domates
kekik


Yapilisi :

Tavugumuzu temizleyip, yikadiktan sonra, bir cam kaba alip heryerine baharatlar buluyoruz. Soganimizida sögûs seklinde dograyip bir yemek kasigi siviyag ekleyip kaba ilave ediyoruz. Marine etmek için, ben 2 saat dinlendirdim. Isterdeniz 1 gece buzdolabinda bekletebilirsiniz. Posetlerimizi  alip içine çok az un koyup posetlerin her yerini buluyoruz. Artan unu atiyoruz. Ve bir posetin içine, tavugumuzu sosuyla ve soganiyla beraber koyuyoruz. Bir dügûm atip bagliyoruz. Ve biçak ucuzla bir kaç yerine deliyoruz. Patatesleri dograyip kestikten sonra 1 yemek aksigi siviyag ekleyip, kekik ve istedigimiz baharatlari ilave ediyoruz. Harmanladiktan sonra posete koyuyoruz. Ve tavuk gibi ayni yöntemi uyguluyoruz. Önemli olan nokta firininiz 200° sicakligi geçmiyecek. Ben 190°  40 dakika boyunca pisirdim.

8 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

Harika olmuşlar bayılırım bu tada. Ellerine sağlık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Bayılırım fırında tavuğa...sunumda çok şık

Unknown dedi ki...

ellerine saglik kanki bayildim wallah

mintinin dünyası dedi ki...

şu tüm piliçi pişirmek bi kısmet olmadı şu minticiğe.
imrendim sana arkadaşım.
ellerine sağlık.mis olmuş inanki

Unknown dedi ki...

Tsk ederim arkadaslar. Minticim yapamayacagin birsey yok senin masaAllah. Yapip paylasirsin bizimle :)

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar Arkadaşım soumya beni "STYLİSH BLOGGER AWARD" ödülü ile onurlandırdı. Kendisine teşekkürlerimi sundum.Bende bu onuru sizlerle paylaşmak istiyorum. Lütfen bloğuma uğrayıp ödülünüzü alırmısınız.

Saygılarımla.

Unknown dedi ki...

Bende poşette tavuk yaparım çokda severim.Kesinlikle miss gibi olur. Birde yanında bulgur pilavıyla,patates varsa süper olur.
Ellerine sağlık
Sevgiler canım

Unknown dedi ki...

Çok lezzetli görünüyooooooo