Powered By Blogger

9 Aralık 2010 Perşembe

Meyveli Kedi dili Pasta








Sevgili Hatice hanimin "semaver pasta" blogunda gezerken canimi çeken bir tarife rastladim, ve hayliyle denemek için kendimi mutfaga attim :)) Ferahlatici, fazla kalorisi olmayan (bence) çok lezziz bir pasta çikti ortaya. 1 gece bekletmesine hariç, yapilisi vaktiniz almiyor. Içinde mascarpone veya labne peyniri bulunan her pasta mutlaka 1 gece bekletirim. Kremasi daha tutuyor ve dilimlerken akmamasini engelliyor. Üzerindeki ganaji ise, servis etmeden 2 saat önce yaptim. Hatice hanimin orijinal tarifine göre ben bir iki degisiklik yaptim. 26 cm çapinda kelepçeli bir tepsi kullandim. Buyrun simdi tarife..




Malzemeler :

1.5 paket kedi dili biskûvi
1 kase portakal suyu
3 su bardagi süt
3 tepeleme kasigi un
6-7 çorba kasigi toz seker
2 adet yumurta
1 paket (200gr) labne peyniri (ben mascarpone kullandim)
muz, file badem, damla çikolata


üzerindeki ganaj :

1.5 su bardagi su
1 çorba kasigi un
1 tatli kasigi nisasta
2 çorba kasigi kakao
1 tutam tuz
2 çorba kasigi esmer seker
2-3 çorba kasigi toz seker
1 tatli kasigi tereyag


Yapilisi :

üzerindeki ganaj :

Bütün malzemeleri bir tencerede koyulup pisirilir. Kivami gelince, ocaktan alip tereyagi ekleyip, eritilir ve sogutulur.

Kremasi için :

1 tencerede önce yumurta ve seker çarpa teliyle karistirilir, un eklenilir karistirilir, azar azar süt ilave edip iyice karistirilir.  Tencereyi ocaga alinir, ve kaynayasiya kadar pisirilir. Pistikten sonra, labne peynirini ilave edip tekrar karistirilir.

Kedi dili biskuvileri, tek tek, portakal suyuna batirilip, tepsiyi dizilir. Üzerinden kremadan yayilir, muz dilimleri, file badem, ve damla çikotalari eklenilir. üzerine yine portakal suya batirilmis biskuvileri dizilir. Ve artan kremayi sürûlûr. Böyle 1 gece bekletilir. Sonra çikolatali ganaji üzerine yayilir ve istenilen sekilde suslenir.















Hiç yorum yok: