Powered By Blogger

23 Kasım 2011 Çarşamba

Ekspres Papatya Ekmek



Hepinize merhabalar canlar :) Su belimdeki kemik erimesi beni öldürüyor, acilen kilo vermem lazim. Diyorum, ama keske kolay olsa. Spor yapmam lazim, çocuklari zirt pirt randevulari hiç eksik olmuyor, vakit bulamiyorum. Vaktim oldugu zaman ise, Eda hanimin uykuda bir yere çikamiyorum. Uyandigi zaman okul saati geliyor, git çocuklari al. Eve gel, yemek derdine düs derken, bir bakmissin aksam oluvermis.  Bogazimdan kessem onun bile faydasini görürüm :(  Yas 30 ama ben ölmusum vallah her yerlerim agriyor, tank gibi hissediyorum kendimi. 15 kilo versem kendimi Adriana Lima gibi hissedecegim :)) Allah'tan boy var kurtariyor biraz :) Neyse Allah sonumuzu hayir getirsin. Neyse içimi döktüm , simdi bu sözlerden sonra bu mis gibi ekmek tarifi ne iyi gider degil mi? :))



Malzemeler :

2 su bardagi ilik süt
1 su bardagi ilik su
1/2 su bardagi siviyag
1 yas maya (40 gram)
1 küp kesme seker
1 yemek kasigi tuz
Alabildigi kadar un (yaklasik 800 gram)


Üzeri için :

1 yumurta sarisi
1 yemek kasigi siviyag
Susam, hashas

Yapilisi :


Ilk basta firinizi 100-120 ° 10 dakika boyunca isitalim, ve firinin kapatalim.
Bir kabin içine, taze yas mayayi, ilik su, ilik süt, küp seker ile eritelim. Siviyag ilav edip karistiralim. En son un ve tuzu atip yumusak bir hamur elde eden kadar yoguralim. Biraz yapiskan olmali.
Büyük bezerler yapip tepsimize papatya sekli verelim. Biraz aralikli olabilir, nasil olsa mayalanirken bezeler birbirine kavusacaktir.
Isinmis olan firinimiza hamurumuzu mayalanmaya birakalim. Firinin sicagindan dolayi çok çabuk mayalanacagini göreceksiniz. Mayaya geldiginde, üzerine bir kâsenin içinde karistirdigimi siviyag ve yumurta sarisini ekmegimizin üzerine sürelim. Ve 200° derece firinda kizarana dek pisirelim.

ERTESI GUN HALA TAZE KALAN PUF PUF BIR EKMEK. KOLAY BAYATLAMIYOR.

AFiyet bal seker olsun



26 yorum:

~Hülya~ dedi ki...

Canım o ne öylee.. Bayıldım! Hazır alınmış gibi, nefis görünüyor. ellerine sağlık.
Kilo problemi hepimizde var malesef ama bizde bu bloglar olduğu sürece tanklığa devam :)))

Unknown dedi ki...

Vallah dogru söyledin Hülyacim. Tske derim :)

Unknown dedi ki...

Canım benim benimde kilo vermem la
zım ama kemik erimesi gerçekten çok
zor ağrıları mahveder Rabbim şifa versin.Ekmeğin muhteşem ellerine sağlık öpüyorum.

caferengigül dedi ki...

Geçmiş olsun, umarım bir an önce ağrılarından kurtulursun.Bilirim ne kötü bir durum olduğunu.Ekmek çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.

xcelis dedi ki...

Hazır gibi görünüyor ablacım ellerine sağlık ya böyle tarifler olduğu sürece zayıflayamayız ühühühüh =)
afiyetler olsun

yemekbiraşk dedi ki...

geçmiş olsun sorunlar hep aynı koşuşturmaca:) kilomdan bende memnun değilim kızımdan kalma doğum kilolarım duruyor yaş kemale erincede kolay gitmiyor:) ekmeğe gelince misler gibi pamuk pamuk nefis olmuş eline sağlık canım
sevgilerimlee..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım çok geçmiş olsun ..
evet alması kolay ama vermesi çok zor bu kiloları
Allah yardımcın olsun canım benim
ekmek harika olmuş çarşılardaki gibi ellerine sağlık sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Canım eğer istersen yaparsın biliyosun dimi ?
Biraz zor olur ama sonunda kurtuşursun o kilolardan..
Ben 18 kilo vardim be çok iyi oldu.
Şu anda zayıf bile sayılabilirm..:))
Yağsız ve tatlısız durman yeterli aslında az yemene bile gerek kalmadan birazını verirsin..
O bel ağrısına gelince bende 3 tane fıtık var ve çok ağrım oluyor ama çocuklardan fırsat bulup fizi tedavime bile gidemiyorum..
Seni çok iyi anlıyorum canım yaa..:))

Ellerine sağlık.
Ekmek nefiss olmuş
Öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Aynen melihacim, biliyorum motivasyon oldumu is bitti:) SAnada çok geçmis olsun.

ebrulitatlar dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun. İnş. biran önce kilo verip, iyileşirsin. Önce sağlık.
Ekmeğinde harika olmuş. Bayıldım valla. Ellerine kollarına sağlık canım. Sevgiler..

Hülya dedi ki...

Geçmiş olsun. çok nefis görünüyor. ellerine sağlık..

NİRVANA dedi ki...

ellerine saglık canım...mis gibi koktu...

Tümay Öztürk dedi ki...

Ekmek nefis görünüyor ancak kemik erimesi çok ciddi bir konu. Ne yapılması gerekiyorsa yap derim bir an önce. Sonrası çok daha yorucu olabilir:(

Unknown dedi ki...

Tümaycim tskler ama keske tedavisi olsa, ne yazikki agri kesiciden baska tedavisi yok :( Kilo vermem sadece agrilari azaltir :(

susamcorekotuFeriha dedi ki...

anladııım fırın açmayı düşünüyorsun seeeeen:))eline hatta beline sağlık aylacım şifalar dilerim

LaMa dedi ki...

Adriana Lima da kimmis! medya sisirmesi sekerim, onu ornek alma kendine:))

ihlamurcum dedi ki...

Çok geçmiş olsun, kilo için size bir öneri( bana düşmez ama ), hamurları yemeyin, ekmek,makarna,pilav,tatlıyı hayatınızdan çıkarın. Tadın ama porsiyon yemeyin. Belin en büyük düşmanı kilo ve spor yapın. Bu kadar güzel blogunuz var, incecik olmak tabii ki zor, ama hem yaparım, hem zayıf kalırım deyin.
Ekmek süper,elinize sağlık

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Aylacigim Allah acil şifa versin cnm, biraz Boğaz'dan kesmek ve yürüyüş çok ama çok iyi oluyor. Ben böyle yaparak 10 kilo verdim suanda yapamıyorum ama kiloda almadım çok şükür.Havanın erken kararması buna en çok etken sabahları da soğuk oluyor (anliycan bahane çok)
Bende de boy var ama zaman gelince boyda kurtarmıyor canım. :-)
Ekmek süper olmuş büyük kızım çok sever çiçek ekmegi,onun için yaparım ben de.Eline sağlık cnm...

Zelis dedi ki...

Merhabalar canim bloguna ilk ziyaretlerim..:)31 yasindayim ve bende kendimi öyle görrüm demekki yanliz degilmisim:)Allah cocuklarla yardim etsin sana..ah ahh o kilolar hic alinamsada keske böyle vermekte dert olmasa..ama iste millet olarak böyle genis bir mutfaga sahip olunca gelde alma yani:)ekmek harika görünüyor,ilk firsatta deniycem insaAllah..öpüyorum..
bende beklerim:)

Unknown dedi ki...

Hepinize çok tskler canlarim benim, Sevgili Lamacim Adriana Lima 'yi örnek almiyorum, hayranim ona sadece :)Zelis'im bloguma hosgeldin,s anada ugrayacagim :)

Olé dedi ki...

En azindan evde pilates falan bir sey yapsan? Bende de bel agrisi sorunu oldugu icin, bilirim cok zorlar :(

Erguvan Vakti dedi ki...

Geçmiş olsun canım,zor ama çaresiz değil.
Ekmeğin fırıncıları çatlatır,nefis görünüyor:)

SeneminYemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık cınım çok nefis gözüküyor.Kilo deme bana hayatım bende kaldı tık yok 35 gitti daha 10 kilom var saplandım kaldım :(

Unknown dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım ya.. Fazla kilolar hep derdimiz ama yaşın küçük daha. Verirsin önce sağlık tabi..

Ama bu güzelim ekmeği yerken insan kendini durduramaz ki, harika olmuş. Ellerine sağlık..

mandalincikmazi dedi ki...

Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım
bel ağrısı zordur hele ki kemik erimesi Allah yardımcın olsun.
Ekmeğin çok güzel olmuş ellerine sağlık sizde bizim gibi ekmeğin önce ortasını yemişsiniz sanırım :))
Sevgiler......

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis olmuş
ellerine sağlık
mutlu bir hafta dilerim
sevgiler...