Powered By Blogger

8 Mart 2011 Salı

Cökertme Kebabi !



Selam hepinize canlarim :) Sizlere bugün nefis bir yemekle geliyorum, iste huzurunuzda çökertme kebabi !!! :)
Esim ve çocuklar yerken bayildilar, demekki daha SIK yapalacak bir yemek oldu. Asil tarifte kebabin altinda rendelenmis ve kizartilmis patates olucakti, yaptim yapmasina ama ne yazikki güzel kizarmadi, hamur oldu. Patateslerimden kaynaklaniyordu ve ne yazikki oldugu gibi çôpe gitti. Bende Alternatif olarak, deridondurucuda Hazir baton seklinde patateslerim vardi. Onlari kizarti verdim hemencik :)) Hem böyle daha iyi oldu sanki, yogurda bandira bandira yediler :)
Altta çitir çitir kizarmis patates, üstte sosla lezzetlendirilis pamuk gibi etler, üzerinde yogurt ve maydanozla yemeye doyum olmaz bir lezzet...

Bu ara tasinmama son 13 gün kaldi !!! Su an yaklasik 15 karton hazirlayip bantladim. Gerisini tasinma sirketi halledecek. Cok heycanliyim, bir o kadar komsularimdan ayrilacam diye üzgünüm. Gerçi beni sayan ve seven nerde olursam olayim yine yanima gelip bir çayimi içerler :) Benim okuyan bûtûn arkadaslarima gelsin bu laf, kulaklari çinlasin :))

Haydi simdi geçelim reçeteye:


Malzemeler :

400 gr biftek
2 dis sarimsak
4 domates
2 yesil biber
2 bûyûk patates
1 kâse yogurt
1 tutam maydanoz
Siviyag
tuz, karabiber


Yapilsi :

Etlerimizi ince seritler halinde dogruyoruz. Tavaya yag koyup, etleri ilave edip kavurmaya basliyoruz. Sirasiyla ince dogranmis sarimsaklar, yesilbiberleri ilave edip biraz kavurdukta sonra dogranmis domatesleri ekliyoruz. Domatestler önce suyunu birakip daha sonra yogunlasip sos kivamina gelince tuzunu, karabiberini ilave ediyoruz. Kisi ateste yavas yavas psimeye birakiyoruz. Patateslerimizin kabuklarini soyup, bir tavaya sigacak kadarini rendenin iri yerinden rendeleyip, suyunu sikip hemen bol sicak yaga birakiyoruz. Tûm patatesleri bu sekilde kizartiyoruz. Kizaran patatesleri önce havlu kagit üzerine aliyoruz. Ardindan servis edecegimiz tabaga koyup üzerine pisirdigimiz soslu etleri ilave ediyoruz.
Üzerine çirpilmis yogurdu döküp dogranmis maydanozu serpistiriyoruz. Sicakken servis ediyoruz.

Afiyet olsun ...

17 yorum:

Unknown dedi ki...

HIIIM HIIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR GÖRÜNTÜ NEFİS ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
SEVGİLERİMLE..

mutfagabuyrun dedi ki...

kebap süper görünüyor canım benim.ellerine sağlık.ew taşımada ALLAH kolaylıklar versin.öpüyorum.

yedirenk dedi ki...

off off kebaba bak harika bayıldım doğrusu,ellerine sağlık canım....

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Muhteşem görünüyor canım tok karna bile yiyebilirim ben bu yemeği :) ellerine sağlık sevgiler..

yemekbiraşk dedi ki...

bende yaptımm:) geçenlerde yayınlanmaı bekliyor çocuklar yemedi ama can sağlığı olsun:) patatesler hamur olmadı 15-20 dk. tuzlu suda beklettim etkisi ondan olsa gerek:) eline sağlık canım nefis olmuş sevgiler..

olsada yesek suzan dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize sağlık....

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim eline saglik çok güzel görünüyor yenmez mi hiç:))afiyet olsun...kolayliklar dilerim hadi az kalmis canim,ama internet baglantin kesilecek degilmi özletçen kendini,öpüldün.

Nilgün dedi ki...

Ben de ilk yaptığımda evdekiler tadına vara vara yemişlerdi. Sık yapılacaklar listesine aldığımdan beri ne zaman dondurucuda biftek görseler çökertme mi yapıcaksın diyorlar. Gerçekten çok güzel bir yemek ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Nasıl güzel nasıl iştah açıcı görünüyor.
Canım ellerine sağlık.

Benim gibi et sever için harika bir görüntü.
Öpüyorum.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

baktım baktım o patatesleri nası bi şeyde rendeledin anlamayadım inan ki:)

nefis görünüyor canım, ellerine sağlık..

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis olmuş çok da severim ellerine sağlık canım. Taşınma işinde kolaylıklar dilerim.

behlulksn dedi ki...

denenesi bir lezzet ellerine sağlık.kolay gelsin

~Hülya~ dedi ki...

Sevgili Ayla, Blogumu izlediğin ve destek olduğun için çok teşekkürler.
Yemeklerin süper gözüküyor. Bende seni izliyorum artık ;)

Limon çiçekleri dedi ki...

Yaptığın hiç hoş değil canısı:)Şu anda işten geldim ve karnım zil çalıyor.ağzımı şapırdatıp ekrana yapışmam hoşunamı gidiyor??Şaka bir yan ellerine sağlık,yürek dolusu sevgiler gönderiyorum..

Adsız dedi ki...

aman Allahım olsada yesek gece gece :(

Tümay Öztürk dedi ki...

Nasıl acıktım! HEle de biftekten. Ellerine sağlık:)

Limon çiçekleri dedi ki...

Ben çağırmadan gelmiş almışsın mimi!Uyanık seniiii...