Powered By Blogger

14 Kasım 2013 Perşembe

Frambuaz'li Panna cotta



Bakin sizlere nefis bir tatliyla geldim yine :) Panna Cotta aslen Italyan bir tatlidir. Panna Cotta'nin anlami "Pismis krema" demek. Alt kremasini yaptiktan sonra damak zevkiniz ne isterse onu ekleyebilirsiniz. Ben frambuazli sos döktüm. Siz isterseniz, çikolata, karamel sosu dökebilirsiniz.
Jelatinin helal olmazsina dikkat edin. Ben Türkiye'de toptancidan almistim ama netten de bulabilirsiniz rahatlikla.


Malzemeler :

600 ml çig krema
70 gram toz seker
3 yaprak helal jelatin
2 tane vanilya çubugu (elinizde yoksa 2 paket vanilya)
üzerine istenilen sos


Yapilisi :

3 yaprak jelatini soguk su kabina 5 dakika boyunca yumusamasi için bekletelim. Vanilya çubuklarini ortadan ikiye biçak yardimiyla keselim ve içindeki özü alalim. Bir tencereye çig kremayi ve sekerle birlikte kaynamaya birakalim. Yumusamis olan jelatini elimizle suyunu SIKIP kaynamis olan çig kremanin içine aktaralim ve çirpma teliyle jelatin eriyene kadar karistiralim. Elde ettigimiz kremayi minik kâselerin içine dökelim, ideal olan bir gece bekletmemiz. Yoksa 3-4 saat yeterli olur. Soguduktan sonra ve kremamiz donduktan sonra istenilen sosu döküp servise sunulur ! Afiyet olsun !!



12 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Off harika gözüküyor,ellerine sağlık..

Limon çiçekleri dedi ki...

Aylacığım çok ilginç bir tatlıya benziyor.Koyulaşması için un yok nişasta yok..Kremaylada eminim çok lezzetli olur..Ellerine sağlık.

papatyaninguncesi dedi ki...

Süper bir görüntü.Olsa da yesek ellerinize sağlık

lezzetli-tariflerle dedi ki...

Bayıldım muhakkak deniyeceğim :) ellerine sağlık canım

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Elinize sağlık Harika olmuş sunumuda çok güzel olmuş sevgiler..

Adsız dedi ki...

Avrupa'da jelatine çareyi bulduk, Türkiye'den de getirmiyoruz onun yerine agar kullaniyoruz, içimiz tamamen rahat çok sükür. Fakat çok daha fazla koyulastirdigi icin miktara dikkat etmek gerekiyor

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Aylacığım, çok nefis görünüyor panna cotta. Ben de yapıyorum hatta creme frech'li bir tarifim de sayfamda. Oralarda creme fresh bolca var.

Ellerine sağlık.

ihlamurcum dedi ki...

Ben özellikle sunuma bayıldım, eleinize sağlık.

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM
BEN CAFE ROYAL OLAN BLOG ADRESİMİ DEĞİŞTİRDİM SENDE YENİ ADRESİMİ EKLERSEN SEVİNİRİM:))
www.didemin-not-defteri.blogspot.com

Elif'in defterinden dedi ki...

Ahh bu panna cotta benim tatlım, merkezinde de yeme şerefine eriştim, ama nasıl güzel nasıl güzellll... Ellerinize sağlık sizin de :)

Pembe Tatlar dedi ki...

Tek kelime ile harika... özellikle sunuma bayıldım ellerine sağlık :)

Unknown dedi ki...

elerine sağlık sunum şık tatlı harika gözüküyor ..