Powered By Blogger

10 Kasım 2013 Pazar

Zeytinyagli Bamya yemegi



Pazar günün tarifi :) Fotografi görenlerin çogu yüzünü eksitmis olabilirler. Bamyanin seven çoktur ama sevmeyeni daha çoktur diyebiliriz. Allah yarattigi bütün nimetleri gibi bamyada bir sifa kaynagi. Kabizligi azaltiyor, kolesterol emilimi düşüyor ve toksinler dişari atiyor. Ayrıca kan temizleme özelliği ve idrar söktürücü özelligi de bulunuyor. Bu kadar yararli sebze bir de halsizlige iyi geliyor. İçerigindeki yüksek K vitamini de kemiklere iyi geliyor.

Bamyayi taze kullanmayi tercih ediyorum. Yazin Türkiye'ye tadini çikartmistim. Maalessef Fransa'da zor bulunuyor (mevsim zamani) Fotograftaki konserve bamya. Yinede tadi guzel. Bolca suda yikamayi ihmal etmeyin, piserken müsilajlari azaltak için.

Malzemeler :

1 kutu konserve bamya veya mevsiminde taze bamya
1 kuru sogan
2 adet domates
2 sivri yesil biber
1 yemek kasigi biber salçasi
Zeytinyagi
Yarim limon
Tuz, karabiber, kirmizi toz biber, kimyon, zerdeçal
Ilik su


Yapilisi:

Ilk önce bamyalari bir süzgeçin içine koyup bol suda yikiyoruz. Bir tencerenin içine zeytinyagimizin içine dogramis oldugumuz sogan ve biberleri kavuruyoruz. Kabugu soyulmus domatesleri küp küp dograyip ve bir kasik biber salçasini ilave ediyoruz. Domatesler suyunu sallana kadar 5 dakika pisiriyoruz. Bamyalari koyup limonu SIKIP fazla karistirmiyoruz, bamyalari ezmemek için. En son üzerine hafif geçecek kadar ilik su koyup 15 -20 dakika kisik ateste pisirmeye birakiyoruz. Yemeginiz az sulu olucak. Yaninda mis gibi Meyhane bulguru pilavi esliginde servis etmeniz öneriyorum. Afiyet bal seker olsun !




2 yorum:

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

Bense keşke bu tabak şu an önümde olsada yesem dedim
çok severim gerçekten çok güzel görünüyor

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Çoğu insan sevmez bamyayı ama ben her haline bayılıyorum, ellerinize sağlık.